Ako zapnúť motorku?

Pri otáčaní na motocykli môže byť ťažké vyvážiť, ale pri správnej technike sa z toho stane druhá prirodzenosť. Začnite hneď pri krajnici, aby ste mali maximálny priestor na odbočenie. Zaraďte prvý prevodový stupeň, podržte spojku do polovice a zľahka stlačte brzdu vzadu, ako to robíte pri pomalej jazde. To vám pomôže vyvážiť pri zatáčaní. Nezabudnite sa rozhliadnuť okolo seba, aby ste sa uistili, že nepríde žiadny ruch. Akonáhle sa začnete hýbať, otočte riadidlami až na doraz v smere, v ktorom sa chcete otáčať, ale nenakláňajte sa tak, ako pri vyšších rýchlostiach. Otočte hlavu a pozrite sa cez rameno, čo vám pomôže otočiť bicykel. Nakoniec narovnajte riadidlá, keď máte jasno a odchádzajte. Ak chcete získať ďalšie tipy, vrátane toho, ako cvičiť obrátky na parkovisku, čítajte ďalej!

Otočte bicykel rýchlym riadením do
Ak chcete zatočiť do U, otočte bicykel rýchlym riadením do a potom zo smeru U zákruty.

Zapnutie U na motocykli môže byť zložitý manéver, pretože na rozdiel od väčšiny vozidiel majú motocykle iba dve kolesá a hrozí, že sa počas zákruty U prevrátia na bok. Najlepšie je precvičiť U zákruty na bezpečnom parkovisku a potom to skúsiť na ulici. Ak chcete otočiť U, otočte bicykel rýchlym riadením do a potom od smeru zákruty U. Potom sa pozrite v smere, ktorým chcete odbočiť, a bicykel prudko nakloňte do zákruty U.

Časť 1 z 3: Vytvorenie cvičného priestoru

1. 1
    Nájdite veľké a prázdne parkovisko. Je rozumné vyskúšať si manévrovanie v zákrute U na prázdnom parkovisku, než to vyskúšate na ulici. Prázdne parkovisko je relatívne zhovievavé prostredie a môžete sa otáčať tak pomaly, ako chcete, bez toho, aby ste si museli robiť starosti s inými vozidlami alebo vodičmi.
    • Najlepšie je, ak parkovisko, na ktorom cvičíte, nemá veľkú premávku. Nájdite parkoviská v nákupných centrách vo vašej oblasti. Veľké kostoly budú mať aj veľké, prázdne parkoviská 5 alebo 6 dní v týždni.
  2. 2
    Nastavte kužele tak, aby napodobňovali šírku odbočovacieho pruhu. Ak máte niekoľko dopravných kužeľov, nastavte ich tak, aby vytvorili cvičný „pruh“. Označiť rohy a stred jazdného pruhu 34 metrov (10,4 m) (10,4 m) použitie šiestimi kužeľov dlhé a 24 metrov (7,3 m) široký. Potom umiestnite ďalšie dva kužele asi 12 metrov (4 m) (3,7 m) od konca cvičného pruhu. Tieto kužele budú slúžiť ako váš „bod otáčania“ a označujú, kedy by ste sa mali začať otáčať pri otočení o U.
    • Väčšina z bočných ulíc sú asi 24 m (7 m), (7,3 m) široký. Tento cvičný pruh vás teda pripraví na odbočenie do U v zákrute alebo na širokej dvojprúdovej ceste.
  3. 3
    Precvičte si zákruty na parkovacích miestach. Ak nemáte kužele, alebo by ste radšej nezriadili náročný tréningový kurz, môžete si zatáčky U precvičiť na parkovacích miestach sami. Takmer na všetkých parkoviskách sú parkovacie miesta široké 10 metrov (3 m). Začnite nácvikom otočenia proti smeru jazdy na 3 parkovacích miestach alebo 30 metrov (9,1 m) (9 m).
    • Keď sa začnete cítiť obratnejšie, vyskúšajte odbočku do 2 parkovacích miest alebo 20 metrov (6,1 m) (6 m).
A prudko nakloňte bicykel do zákruty U
Potom sa pozrite v smere, ktorým chcete odbočiť, a prudko nakloňte bicykel do zákruty U.

2. časť z 3: blíži sa k obrátke U

1. 1
    Spomalte a zaraďte prvý prevodový stupeň. Ak sa priblížite k zákrute U idúcej príliš rýchlo, manéver bude oveľa ťažší, ako by mal byť. Musíte ísť iba medzi 5 a 10 mph, aby ste sa otočili o U. Radenie bicykla na prvý prevodový stupeň umožní motoru spomaliť aj váš bicykel.
    • Zaradenie prvého prevodového stupňa vám tiež umožní rýchlo zrýchliť, keď dokončíte zákrutu U.
  2. 2
    Choďte blízko obrubníka, od ktorého sa budete odvracať. Takže ak chcete otočiť U doľava, potiahnite blízko pravého obrubníka. Je dôležité, aby ste sa niekoľko desiatok metrov vopred priblížili k obrubníku, aby ste v dobe, keď odbočíte do U, jazdili v priamke. Jazda vedľa pravého obrubníku vám dá dostatok priestoru na to, aby ste sa mohli otočiť v ľavej zákrute U.
    • Ak sa otočíte v jazdnom pruhu pred vykonaním zákruty U, zvýši sa pravdepodobnosť prevrátenia bicykla.
  3. 3
    Stlačte zadnú prestávku. Mierny tlak na zadnú brzdu vám zabráni ísť do zákruty U príliš rýchlo. Zadná zlomenina tiež stabilizuje váš bicykel počas manévru a zníži vaše šance na prevrátenie.
    • Nezapínajte prednú brzdu počas zákruty U.
  4. 4
    Ľahko zafixujte spojku. Chcete zatočiť, keď je váš bicykel v takzvanej „trecej zóne“ - zóne, v ktorej je spojka mierne zasunutá a prenáša energiu na vaše zadné koleso, ale nie je úplne zasunutá. To zabráni tomu, aby sa vám bicykel počas odbočky U zastavil.
    • Otočenie U v trecej zóne vám dá najväčšiu kontrolu nad plynom a rýchlosťou vášho bicykla.
Je múdre si nacvičiť manévrovanie zákruty na prázdnom parkovisku predtým
Je múdre si nacvičiť manévrovanie zákruty na prázdnom parkovisku predtým, ako to vyskúšate na ulici.

Časť 3 z 3: Vykonanie obratu do U

1. 1
    Otočte sa asi 12 metrov (4 m) (3,7 m) pred zákrutou U. Ak sa chcete otočiť pri otáčaní doľava U, otočte riadidlá bicykla rýchlo doľava a preč od otočného bodu. Potom rovnako rýchlo otočte riadidlá späť doprava, smerom k bodu otáčania. Tým sa zvýši hybnosť zo strany na stranu, ktorú potrebujete na to, aby ste sa obrátili do U.
    • Keď cvičíte s kužeľmi na parkovisku, „otočné“ kužele vám pripomenú, aby ste sa začali otáčať. Ak odbočíte na ulici, budete musieť odhadnúť vzdialenosť.
  2. 2
    Otočte hlavu a riadidlá v smere svojho zákrutu. Akonáhle sa otočíte a vaša predná pneumatika mieri doprava (späť k bodu otáčania), pozerajte sa hlavou čo najďalej k ľavému ramenu. Súčasne otočte riadidlami, aby ste bicykel zamerali prudko doľava.
    • Pri prechádzaní zákrutou U sa naďalej pozerajte cez ľavé rameno.
  3. 3
    Udržujte svoju váhu vzpriamene nad bicyklom. Keď otáčate motorku, mnoho cyklistov má v pokušení poriadne sa nakloniť do zákruty. To spôsobí, že sa prevrátite. Namiesto toho držte svoju váhu vycentrovanú nad bicyklom a samotný bicykel nakláňajte do zákruty.
    • Pravou nohou vyvíjajte tlak na vonkajší kolík bicykla (v tomto prípade pravý kolík). To vám umožní držať sa vzpriamene, zatiaľ čo bicykel sa nakláňa doľava.
  4. 4
    Pozerajte sa smerom, ktorým chcete, aby sa váš bicykel točil. Keď odbočíte v zákrute U, majte oči sústredené pred sebou, keď sa krútite okolo zákruty a pokračujete v jazde v protismere. Hlavu a oči držte nasmerované v smere svojho smeru U a manéver úspešne dokončíte.
    • Ak sa pozriete dole na obrubník alebo cez ulicu, vaša odbočka do U bude roztrasená a riskujete, že vbehnete do obrubníka.
Otočte riadidlá bicykla rýchlo doľava
Ak sa chcete otáčať pri otáčaní doľava, otočte riadidlá bicykla rýchlo doľava a von od bodu otáčania.

Tipy

• Nezabudnite dať na prvom mieste bezpečnosť pri odbočovaní, najmä keď ste na preplnenej ulici. Vždy dávajte pozor na ďalšie vozidlá a chodcov vo vašom okolí. Pred potiahnutím proti smeru U párkrát pohľad cez rameno.
  • Cvičte svoje U zákruty doľava aj doprava. Pravou rukou cyklisti môžu nájsť správne U zákruty zložitejšie. Ak je to tak, strávte viac času cvičením tohto smeru U odbočky.

Otázky a odpovede

• Ak zaradím prevodový stupeň 3 a uvidím prerušovač cesty, je potrebné, aby som sa vrátil na prevodový stupeň 1?
    Váš prevodový stupeň by mal vždy zodpovedať rýchlosti, ktorou ste, alebo predpokladanej rýchlosti, ktorou sa budete pri spomaľovaní nachádzať. 1. prevodový stupeň je zvyčajne veľmi nízky, takže pri bežnej jazde podraďte pri zaradení iba nižší prevodový stupeň. Ak len spomaľujete, preraďte na druhé.

FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedInGoogle+YoutubeRedditDribbbleBehanceGithubCodePenWhatsappEmail