Ako protiútok (motorka)?

Ak chcete motocykel otočiť do protismeru, držte ruky uvoľnené a rovnobežne so zemou a ukotvte sa k bicyklu pomocou kolien. Keď sa blížite k zákrute, posuňte sa do vonkajšej tretiny jazdného pruhu a spomalte bicykel. Ak chcete spustiť zákrutu, zatlačte riadidlá na rovnakej strane ako zákruta, ktorú chcete urobiť, a potom sa do zákruty jemne nakloňte miernym posunutím váhy v smere, v ktorom sa má bicykel nakloniť. Najskôr sa bicykel nakloní do protismeru zákruty, ale keď sa nakloníte, začne sa otáčať opačným smerom. Ak sa chcete dozvedieť, ako zrýchliť z otočky, čítajte ďalej!

Ak chcete motocykel otočiť do protismeru

Základné mechanizmy protipohybu predvádza každé dieťa, ktoré niekedy jazdilo na bicykli. Už to robíte, ak jazdíte na motorke. Pri vyšších rýchlostiach motocykla je však dôležité základné porozumenie procesu nakláňania sa do zákruty, čím sa zvyšuje ostrosť zamýšľanej zákruty. Protismerné riadenie neznamená otočenie riadidiel od zákruty - skôr tlačíte na riadidlá, aby ste vyvolali náklon. Toto zatlačenie na riadidlá spôsobí, že vaše koleso bude veľmi krátko smerovať nesprávnym smerom. Potom sa bicykel v dôsledku náklonu volantu okamžite zotaví a smeruje tým smerom, ktorým chcete ísť. Pochopením toho, čo je to protismerné riadenie a ako funguje, môže každý jazdec robiť kontrolovanejšie zákruty pri vyšších rýchlostiach, vyhnúť sa nebezpečenstvu a jazdiť s menšou únavou.

Metóda 1 zo 4: príprava na protiprúdové riadenie

1. 1
    Ruky držte uvoľnené a rovnobežne so zemou. Nechcete sa sťahovať za riadidlá. Ak to urobíte, budete v podstate bojovať proti bicyklu. Ak je cesta hrboľatá alebo má výmole, potom sa vaše riadidlá musia trochu trhnúť. Počítajte s týmito malými pohybmi.
  2. 2
    Kotvou sa ukotvíte v kolenách. Pretože nebudete zvierať ruky riadidlami naozaj pevne, je dôležité ukotviť sa objímaním motocykla kolenami. Nemusí to byť smrteľné zovretie, stačí na to, aby ste boli robustní. Kolíky môžete držať aj pätami topánky.
  3. 3
    Naplánujte si rad. Ak musíte spomaliť, podradiť alebo čo je najhoršie zo všetkých brzdiť, v zákrute ste sa do zákruty dostali príliš rýchlo. Pred zákrutou zabrzdite, zvážte svoju stratégiu zadávania a potom ju plynulo zadajte. Možno budete chcieť zadať odbočku odlišne v závislosti od odklonu cesty a typu odbočky, všeobecne však používajte stratégiu s oneskoreným vrcholom. To znamená vstúpiť do zákruty zvonka a potom skĺznuť späť do vnútra, keď vyčistíte vrchol zákruty.
Ako zastavím svoj motocykel na čo najkratšej vzdialenosti
Ako zastavím svoj motocykel na čo najkratšej vzdialenosti?

Metóda 2 zo 4: blíženie sa k zákrute

1. 1
    Zatlačte riadidlá v smere, ktorým chcete zatočiť. Ak chcete odbočiť doprava, stlačte riadidlá na pravej strane. Ak chcete odbočiť doľava, stlačte riadidlá na ľavej strane. Aj keď sa to môže javiť ako nesprávne, otáčanie tyčí v opačnom smere od zákruty núti bicykel mierne sa nakláňať, pri dodržaní správnej rýchlosti mu umožňuje zostať vo zvislej polohe.
    • Zapamätajte si túto protismernú mantru: Odbočte doprava, zatlačte doprava. Odbočte doľava, zatlačte doľava.
  2. 2
    Použite stratégiu oneskoreného vrcholu. Keď sa blížite k svojej zákrute, signalizujte najmenej 100 metrov (37 metrov) pred zákrutou a skontrolujte zrkadlá, či nevykazujú známky premávky. Prejdite do vonkajšej tretiny jazdného pruhu - do rohu proti smeru vašej zákruty. Nechoďte tak ďaleko, že by ste sa dostali do nebezpečenstva prichádzajúcej premávky. Stačí zvoliť vonkajšiu tretinu, aby ste mohli do zákruty vstúpiť s dostatkom priestoru na to, aby ste sa mohli prehupnúť späť do vnútra.
  3. 3
    Pred zákrutami spomalte bicykel. Zapnutie motocykla závisí od rýchlosti, ktorú cestujete, preto je dôležité pri priblížení k zákrute zabrzdiť a potom počas zákruty držať stabilne plyn. Podradenie pred odbočením, ak je to potrebné, ale nikdy v ňom. Ak chcete, môžete v priebehu zákruty preradiť na vyšší prevodový stupeň, ale nerobte to, kým sa vám to viac nezdá.
    • Vyváženie motocykla je gyroskopické, čo znamená, že ho drží rýchlosť. V závislosti od stupňa zákruty, ktorú idete, a rýchlosti, ktorou cestujete, budete pravdepodobne musieť niektoré spomaliť.
    • Nikdy za žiadnych okolností nesmiete spomaliť v strede zákruty alebo zabrzdiť v strede zákruty, pokiaľ nenastane núdzová situácia. Aj potom je bezpečnejšie vyhnúť sa, ako sa pokúsiť zastaviť. Ak absolútne musíte prestať, predtým, ako začnete brzdiť, vyrovnajte riadidlá. Zarovnajte riadidlá a potom postupne vyvíjajte tlak na obe brzdy. 70% vašej brzdnej sily pochádza z prednej brzdy, ale nechytajte ju - najmä v zákrute. Vyvíjajte progresívny tlak.
Stlačte riadidlá na pravej strane
Ak chcete odbočiť doprava, stlačte riadidlá na pravej strane.

Metóda 3 zo 4: protiútok v poradí

1. 1
    Zatlačte riadidlá do smeru zákruty. To znamená, že ak odbočíte doprava, budete chcieť zatlačiť riadidlá doprava. Toto je iné ako sa otáčať v tesnej blízkosti. V podstate držíte svoje riadidlá vo štvorci, ale začínate so štíhlou líniou. Jemne zvyšujte tlak z dlane na riadidlá a jemne ho zatlačte. Logicky sa môže zdať, akoby ste sa pokúšali otočiť bicykel do protismeru, ktorým chcete odbočiť. Ak to však urobíte, jemne sa nakloňte do zákruty, pričom mierne posuňte svoju váhu v smere, v ktorom sa má bicykel nakloniť.
    • Aj keď sa to na prvý pohľad môže javiť ako neintuitívne, jedná sa o princíp protismerného riadenia, ktorým je mierne pretočenie predného kolesa, aby sa bicykel mierne sklonil, čo umožňuje väčšiu stabilitu počas zákruty.
    • Čím ostrejšie chcete odbočiť, tým väčší by mal byť váš uhol sklonu.
  2. 2
    Hlavu hore. Udržujte tlak na riadidlá a pozerajte sa cez odbočku na cestu pred vami. Nepozerajte sa na krajnicu alebo na iné rušivé prvky, pretože fixácia cieľa môže spôsobiť, že pôjdete priamo k nej. Pozerajte sa na cestu na ceste, po ktorej chcete ísť.
  3. 3
    Udržujte stály plyn. Počas zákruty nespomaľujte ani nepúšťajte plyn. V zákrute nemusíte zrýchľovať, stačí držať plyn plynule. Ak to chcete vôbec vypustiť, znamená to, že ste do zákruty vošli príliš rýchlo. Snažte sa mať dôveru vo svoj bicykel. To, že sa nakláňa, ešte neznamená, že sa má prevrátiť - pokiaľ neustále vyvíjate tlak na plyn, mali by ste udržiavať trenie s vozovkou. Podržaním plynového pedálu tlačíte dané zadné koleso na cestu a držíte bicykel stabilný.
  4. 4
    Pozrieť sa na odbočku. Nepozeraj na zem. Ak je vaša vízia nesprávna, nakoniec sa zrúti. Ak sa pozriete na zem, pôjdete na zem. Majte oči na očiach, kam chcete ísť - to nie je priamo pred vami, to je v mieste výjazdu z otočky. Vízia je neuveriteľne dôležitá pri protipohybe.
  5. 5
    Z zákruty zrýchlite. Pri výjazde zo zákruty trochu uvoľnite tlak na vnútorné riadidlá a ešte viac stlačte plyn. Teraz mierne zatlačte na svoje vonkajšie riadidlá a váš bicykel sa vráti vzpriamene. To nemusí byť nutne dramatické zatlačenie smerom von, stačí jemné postrčenie, keď uvoľníte tlak na vnútorné riadidlá.

Metóda 4 zo 4: protismerné riadenie na vysokorýchlostnej trati

1. 1
    Pred sklonom zatiahnite prednú brzdu. Aby ste sa udržali stabilne v zákrutách pri vysokej rýchlosti, je bežné, že počas podraďovania použijete iba prednú brzdu. To by sa malo stať na vonkajšej strane jazdného pruhu, v protismere, ktorým chcete odbočiť, a na rovine, tesne pred začiatkom stupňa. Do zákruty by ste mali okamžite prejsť zo spomalenia na akceleráciu.
    • Motory s vyšším krútiacim momentom majú tendenciu vytáčať sa v zadných pneumatikách, takže v závislosti od toho, aký druh motora máte, budete možno chcieť primerane podraďovať viac. Počúvajte svoj bicykel a v rýchlosti vyskúšajte jeho schopnosti, skôr ako sa ho pokúsite tlačiť.
    • Táto časť predpokladá podmienky na závodnej ceste a suchý asfalt.
  2. 2
    Nakloňte sa a obráťte sa z otočky. Keď sa priblížite k vozovke, otočte sa z zákruty do protismeru a nakloňte sa k nej, maximálne v uhle 45 stupňov. Nemali by ste mať veľkú váhu, ale možno budete musieť mierne upraviť polohu tela, aby ste udržali stabilitu pri vyšších rýchlostiach.
  3. 3
    Upravte polohu tela. Agresívnejšie zákruty, aké vyvíjajú konkurenti na športových bicykloch, môžu vyžadovať od jazdcov nastavenie polohy tela tak, aby bol trup rovnobežný s bicyklom na pravej strane a spadol nízko vedľa palivovej nádrže.
    • Správne položte hlavu. Prilba by mala byť v polohe blízko pravého riadidla a pravá noha natiahnutá smerom von na kolíčku asi o 45 stupňov, s chodidlom nohy na kolíku a pätou proti bicyklu.
  4. 4
    Zrýchlite do zákruty. Hneď ako sa zaistíte v štíhlej polohe, zrýchlite motocykel cez vrchol zákruty. Udržujte svoj uhol sklonu čo najstabilnejší a počas celej zákruty pomaly zrýchľujte bicykel.
    • Výbava, ktorú použijete, bude závisieť od mnohých vecí, štýlu bicykla, stavu vozovky, stupňa a rýchlosti, ktorú cestujete. Na rýchle zatáčanie neexistuje žiadny prevodový stupeň.
    • Udržujte stabilný sklon po celom vrchole zákruty, v prípade potreby potiahnite koleno. Pravé koleno sa môže pri súťažných pretekoch pretiahnuť o zem, ak je správne vybavené a je dostatočne agresívny uhol sklonu.
  5. 5
    Napravo sa protiútokom smerom k zákrute. Pri výjazde zo stupňa sa pretekári napravia protivratom opačným smerom do práve dokončenej zákruty. To by vám malo umožniť vyskočiť do stabilnej, vzpriamenej polohy a pridať plyn.
    • Kvôli stabilite posuňte telo späť na stred a do nízkej polohy na bicykli.
  6. 6
    Plyn. Väčšinou budete musieť okamžite po odbočení zaradiť vyšší prevodový stupeň, aby ste mohli pokračovať v akcelerácii vysokou rýchlosťou, keď ste sa opäť dostali k vonkajšiemu okraju stopy.
Zrýchlite motocykel cez vrchol zákruty
Hneď ako sa zaistíte v štíhlej polohe, zrýchlite motocykel cez vrchol zákruty.

Tipy

• Počas zákruty sa nikdy nezachyťte o prestávku. Vymyje sa vám koleso a narazíte.
  • Začnite praktizovať túto (a akékoľvek ďalšie nové zručnosti v oblasti motocyklov) na prázdnom parkovisku alebo - ešte lepšie - počas kurzu bezpečnosti motocyklov.
  • Nepoužívajte nadmerný tlak (jemný znamená jemný), inak narazíte.
  • Nepoužívajte na ceste žiadne nové zručnosti, kým s nimi nebudete v ovládanom prostredí úplne spokojní.

Otázky a odpovede

• Po miernom zatlačení zmiernim tlak a nechám štíhlu cestu na miesto, kam chcem ísť?
    Dôverujte protismeru. Otočí sa za vás, uistite sa, že máte určitú rýchlosť nad 15 míľ za hodinu a nie príliš vysoký tlak naraz. Nech sa to otočí za teba. Naučte sa, aký je to pocit, potom na to zabudnite a choďte jednoducho podľa inštinktu.
  • Môžete bicykel nakloniť príliš ďaleko?
    Áno, nakláňate sa príliš ďaleko a ak sa to stane, je pravdepodobné, že odpadnete! Čím viac sa nakláňate do kúta, tým rýchlejšie musíte ísť do rovnováhy. Odporúča sa, aby ste zákruty otáčali pomaly a príliš sa nenakláňali.
  • Ako zastavím svoj motocykel na čo najkratšej vzdialenosti?
    Skúste trochu zabrzdiť prednú a zadnú časť vozidla, aby ste zabránili šmyku kolies ypur. Ak necháte motor zaradený do poslednej chvíle, môže to zabrániť úplnému zablokovaniu zadnej časti.
  • Ako sa po naklonení o zákrutu postavím bicykel späť do rovnej polohy?
    Všetko, čo potrebujete, aby ste bicykel dostali späť do rovnej polohy, je veľmi jemné vytiahnutie riadidiel smerom nahor.